Autor: Karen HarperGénero: Mistério
Editora: Dell | Nº de páginas: 352
Nota: 2/5
Resumo (da capa): It is May 1560. As sinister storm clouds gather overhead, twenty-six-year-old Queen Elizabeth dispatches William Cecil, her most trusted adviser, to Scotland for crucial negotiations. Handsome, ambitious Lord Robert Dudley is at her side. But their leisurely midsummer idyll is cut short when the court’s master lutenist plunges to his death from a parapet beneath the queen’s window. The loyal retainers of Elizabeth’s privy council do not accept the official verdict of accidental death. Their fears are borne out when another tragedy rocks the realm, and points the way to a conspiracy to bring down Elizabeth and seize the throne. As ill winds of treachery swirl around the court, and suspicion falls on those within Elizabeth’s intimate circle, a vengeful enemy slips from the shadows... a traitorous usurper who would be sovereign.
With The Twylight Tower, Karen Harper brings a legendary era to life, drawing us into an intoxicating world of majesty and mayhem, political intrigue and adventure... where danger is everywhere... and where a young queen journeys to greatness in the long shadow of her bloodstained past.
Opinião: E é mais do mesmo. Mais um assassinato que parece não ter nada a ver com a rainha e afinal está relacionado com ela. Mais uma vez as personagens estão aquém do que poderiam ser, sobretudo Isabel que se torna mais irritante (e eu que duvidava que tal fosse possível), o seu relacionamento com Robert Dudley, que poderia trazer algo mais, não é mais do que morno. As restantes personagens e que para mim eram mais interessantes, como Meg, estão quase ausentes neste livro e o desenvolvimento das suas histórias também não trazem nada de especial à história.
É tudo muito previsível e acho a personagem principal é tão detestável que pouco me importa se a conseguem atingir ou não. Esperava mais desta série mas foi uma verdadeira desilusão pelo que, após uma breve vista de olhos pelos restantes volumes que tenho, acho que me fico por este volume.

